torsdag den 10. januar 2019

5 ting som kan skræmme kunder væk fra en virksomhed

5 ting som kan skræmme kunder væk fra en virksomhed

Mange virksomhedsejere er meget opmærksomme på, hvad der kan gøre deres virksomhed mere tiltrækkende eller optimerende. Dog er det ligeledes vigtigt at være omhyggelig med de ting, som kan have den modsatte effekt – nemlig hvad der har en negativ indvirkning på kunder, og hvad der dermed skræmmer kunderne væk. Disse er selvfølgelig ikke hensigtsmæssige, og derfor gælder det om hurtigst muligt at få ændret disse parametre, hvis man som virksomhed har nogle aspekter, som faktisk virker direkte skræmmende. I denne artikel er fokusset lagt på dette, således du som virksomhedsejer kan tjekke listen af og være sikker på, at din virksomhed i hvert fald ikke indeholder nogle af skræmmefaktorerne, som efterfølgende kan have en negativ indflydelse på forretningen.

Beskidte lokaler, badeværelser og kontorer

En af de første ting, som uden tvivl kan skræmme kunder væk, er beskidte erhvervslokaler. Dette gælder både selve butikken, lageret, kontorer, mødelokaler, badeværelser, receptioner etc. Alt afhængigt af hvad kunderne har adgang til, er det ekstremt vigtigt, at disse lokaler holdes rene og flotte. Ydermere gavner det ikke blot virksomhedens ry, men det gavner ligeledes medarbejdernes omgivelser, som i sidste ende kan give en bedre motivation og arbejdsglæde. Det er nemlig de færreste mennesker, der føler sig godt tilpas i beskidte omgivelser. Hvis du ikke har ressourcerne til selv at håndtere virksomhedens erhvervsrengøring, bør du uden tvivl investere i erhvervsrengøring.

Dårlig hjemmeside med forvirrende design og manglende information

Når kunderne ønsker at finde mere information om virksomheden, er det centralt, at informationerne er lette at finde. Dette gælder informationer om virksomhedens åbningstider, priser, produkter, leveringsprocedure, returneringspolitik, fragtomkostninger, kundeservice etc. Alle disse informationer ledes typisk efter på virksomhedens hjemmeside, og derfor er det vigtigt, at informationerne er lette at tilgå. Sørg for, at hjemmesiden er let at navigere i, og at den er overskuelig at se på. Derudover er det godt at have et flot og visuelt design med smukke billeder samt en god skrifttype.

Besværlig bestillingsprocedure

Noget af det vigtigste for virksomheden er selvfølgelig at få bestillinger igennem. Derfor er det væsentligt, at bestillingsproceduren er nem at gennemgå, således virksomheden kan få mange bestillinger i hus. Hvis processen er besværlig, kan kunden nemt afbryde bestillingen undervejs og finde en lignende virksomhed, som tilbyder lignende produkter eller servicer. Af denne grund bør virksomheden sørge for, at webshoppen fungerer optimalt, samt kasseapparaterne og dankortterminalerne har gode internetforbindelser. Hertil er det ideelt at implementere MobilePay i virksomheden, da dette gør det muligt for kunder at købe ting, selvom de har glemt deres pung derhjemme.

Overbrug af sociale medier – anvend dem med måde

Det er rigtig godt at promovere virksomheden på sociale medier, sådan potentielle kunder og samarbejdspartnere kan blive gjort opmærksomme på virksomheden. Ligeledes kan eksisterende kunder opdateres om nye produkter, løsninger eller informationer, som kan komme dem til gode. Dog er det vigtigt, at man anvender disse sociale medier med måde. Hvis virksomheden poster billeder og opslag for mange gange i døgnet, kan forbrugerne føle sig spammet. Herefter er der ikke langt til ’unlike’-knappen, hvor virksomheden dermed vil miste en fantastisk mulighed for at komme i kontakt med forbrugerne.

Dårlige anmeldelser

I dag er det meget almindeligt, at en køber læser andres erfaringer af virksomheden, inden de beslutter sig for, om de vil anvende virksomheden eller ej. Især ved førstegangskøb bruges anmeldelser meget, da det er en god indikator for, hvordan virksomheden generelt er. Derfor er det væsentligt, at virksomheden så vidt muligt omtales positivt på internettet. For at opnå rosende ord skal der gode oplevelser til, og derfor bør man behandle hver enkelt kunde fantastisk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar