torsdag den 10. januar 2019

Markedsføring anno 2019


Der er langt fra den gode ide til, at der faktisk kommer kunder i biksen. Dit produkt eller din ide kan være revolutionerende og nok så fantastisk, men ved kunderne ikke, du eksisterer, kommer der nok aldrig til at blive solgt specielt meget. Synlighed er vigtigere end nogensinde før, og specielt online er det vigtigt, at du bliver fremvist. Derfor har vi her samlet nogle råd til dig, som kan være yderst relevante for din virksomhed.

Søgemaskineoptimering (SEO)

Kender du ikke allerede til dette begreb, er der noget, du skal have undersøgt hurtigst muligt. Har du en webshop eller bare en hjemmeside, og vil du op på eksempelvis Google, er det nødvendigt, at din side er søgemaskineoptimeret (også kaldet SEO). Der er mange parametre, du skal være opmærksom på. Blandt andet skal du have nogle gode tekster på din side, som indeholder bestemte søgeord.
Disse søgeord er typisk det, en potentielt kunde vil søge på, når de skal have det produkt, du tilbyder. Dog kan det være svært at gennemskue de mange mulige søgeord, og derfor kan det blive nødvendigt, hvis du henvender dig til en bureau, som har styr på dette. Dog er det ikke kun dine tekster, der skal sidde i skabet, hvis du har planer om at komme op på Google.
Det er alt omkring din hjemmeside, som skal fungere. Derudover skal du også skaffe så mange links til din hjemmeside fra andre hjemmesider. Det kan være blogs, aviser eller bare andre webshops. Har du ikke den fjerneste ide, om hvordan du skal gribe det an, så søg efter hjælp hos professionelle.

AdWords

Søgemaskineoptimering er det, der skaber organisk trafik, og du vil komme til at blive placeret under annoncerne, hvis det går rigtig godt. Dog skal du naturligvis også bruge dine muligheder for annoncer aktivt. Her kommer AdWords ind i billedet, og det fungerer sådan, at når du har oprettet din annonce, så betaler du et hver gang en person klikker ind på din annonce.
Du betaler kort sagt for at komme op øverst under bestemte søgninger – det koster naturligvis mere, hvis der er meget konkurrence på de udvalgte ord. Der findes en lang række virksomheder, der har specialiseret sig i AdWords, og de skal nok hjælpe dig på rette spor.
Skal din virksomhed eksponeres på bedst mulig måde, er det vigtigt, at du benytter både søgemaskineoptimering samt AdWords, da du på den måde vil ramme en meget bredere målgruppe, eftersom kommer til at dække flere af de populære søgeord, som passer på din virksomheds produkt eller ydelse.

Få din historie i aviserne

At skabe synlighed på søgemaskinerne såsom Google kræver, at du giver dig kast med AdWords og SEO, men der er også andre effektive måder. En måde, der aldrig svigter, er omtale i pressen. Har du et banebrydende produkt eller en utrolig historie, er det oplagt, at du henvender dig til aviserne.
Der sker så meget rundt i hverdagen, at de nok ikke får øje på din virksomhed, medmindre du giver dem et fingerpeg. Skriv derfor til interessante medier i dit nærområde og giv dem en vinkel på historien, så det bliver lettere for dem, når de skal i gang med historien. Kommer din virksomhed først i avisen, er det naturligvis et kvalitetsstempel, men det er ligeledes noget, der vil øge trafikken.
Er din virksomhed ny, og har du brug for at blive mere synlig, så se nærmere på de tre ovenstående råd, og undersøg det eventuelt lidt nærmere rundt om på nettet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar