torsdag den 10. januar 2019

Traditionel markedsføring giver mange muligheder

Der er utrolig mange måder, hvorpå du kan markedsføre din virksomhed. Det er blevet populært at markedsføre online, men det er ikke altid den bedste løsning. Den traditionelle markedsføring i form af reklamer i aviser, på tv, i bybilledet og så videre kan nemlig noget andet end den online markedsføring.

Danskerne blokerer for reklamer online

Roskilde Universitet har udarbejdet en rapport, som viser, at hver fjerde dansker blokerer for reklamer, når de læser nyheder på nettet. Det medfører, at reklamerne ikke har den ønskede effekt, da de derved ikke når ud til de potentielle kunder. Virksomheden får altså ikke noget ud af de mange reklamekroner og kan ikke se frem til at øge salget. Det problem risikerer du ikke, hvis du anvender traditionel markedsføring. Hvis den potentielle kunde slår op på siden i avisen, hvor din reklame er, er reklamen ikke til at komme udenom. Det samme gælder, hvis du anvender reklamer i tv eller i bybilledet; det er ikke muligt at blokere dem, så de fanger læsernes opmærksomhed, om de vil det eller ej. Nogle argumenterer for, at du med internettet kan nå ud til flere potentielle kunder, end du kan med traditionelle medier. Men det kan der i høj grad sættes spørgsmålstegn ved, hvis internetbrugerne blokerer for reklamerne. Derudover er du også afhængig af, at din målgruppe i første omgang faktisk anvender internettet.

Fordele ved traditionel markedsføring

En anden fordel ved traditionel markedsføring er, at det ofte er mere troværdigt, end markedsføring på internettet er. Ved traditionel markedsføring i form af uddeling af flyers og tilstedeværelse på messer og lignende får dine potentielle kunder mulighed for at se, hvem der står bag markedsføringen. Det virker meget troværdigt. Hvis du markedsfører i bybilledet i form af stilladsreklamer, gavlreklamer og lignende, kan markedsføringen også virke mere troværdig, på trods af at du ikke er til stede. Det skyldes, at denne form for markedsføring udstråler seriøsitet. Der skal ofte lægges mere arbejde i at lave en stor gavlreklame end en reklame på internettet.
Der findes en masse forskellige muligheder for traditionel markedsføring, hvilket medfører, at du kan nå alle målgrupper. Fordelen ved markedsføring på tv er blandt andet, at du når mange mennesker på én gang og ofte mange forskellige aldersgrupper – uden at de kan blokere din reklame.
Fordelen ved markedsføring i bybilledet er blandt andet, at denne form for markedsføring ofte er meget iøjnefaldende. Reklamer på gavlvægge og på stilladser er meget store og unikke. Og mange folk passerer sandsynligvis reklamerne flere gange dagligt. Det kan blandt andet være til og fra arbejde. Derved sikrer du, at de bliver lagt mærke til og har en effekt. Dette kan online-markedsføring langt fra i samme omfang. Ønsker du at høre mere om eller bestille en stilladsreklame, kan du med fordel klikke her. Linket sender dig videre til en side, hvor du kan komme i kontakt med professionelle med erfaring inden for stilladsreklamer. En sådan reklame vil give dig mulighed for virkelig at blive set i bybilledet. Hæng gerne reklamen ved et trafikalt knudepunkt, hvor der dagligt kommer massevis af forbipasserende.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar