torsdag den 21. marts 2019

værd at bruge

Denne gang gik det nok lidt over gevind! Sidste shoppetur endte jeg med at gå med min første Chanel pose dinglende i hånden! Og det bliver heller ikke sidste gang kan jeg lov jer! Det er nok lidt dyre end det jeg normalt bruger, men det er da også meget mere luksuriøst og bedre! Og når man så er på ferie så er der intet bedre end at forkæle sig selv lige en lille smule mere end hvad man gør til hverdag – også selvom min månedlige Goodiebox stod hjemme på bordret og ventede på at blive åbnet.


Når man går op i sit udseende er det – for mig – vigtigt at det jeg bruger er noget som bliver på og ikke fade ud i løbet af dage, men det skal også være noget jeg føler er værd at bruge. Set i den forstand at det ikke behøver at være Chanel hver gang, og så længe det holder er jeg sådan set lidt ligeglad med hvad det er. Altså det skal ikke være noget hvor man ikke ved hvad der er i produkterne.

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at jeg længe har haft et godt øje til deres Les Beige foundation, men da det var en tysk butik, var der nok lidt kommunikationsproblemer. Og som ekspedienten sagde, da hun så fint pakkede mit indkøb ned i en af de fine poser: “We all need to try the Chanel N0 5”. Jeg kan lige så godt sige at den er havnet på ønskesedlen! Det var en så lækker og frisk duft. Det kan godt være, at vi engang imellem giver lidt mere for nogle ting, men det er jo også meningen når det kommer til selvforkælelse.
At give sig selv noget luksuriøst kan også give en en lille smule selvtillid, det gjorde det i hvert fald da jeg gik rundt i Münster og alle sådan lige kiggede en ekstra gang på min pose, også når jeg kom ind i andre butikker var de forskellige ekspidenterne hurtige til at give lidt mere hjælp end sædvanligt. For eksempel i Benefit fik min veninden et full-face makeup og jeg fik lov til at prøve flere af deres produkter.
Det kan godt være at det ikke plejer, at vi “almindelige” mennesker ikke går rundt med poser med dyrt tøj eller dyre sko, men nogle gange er det vigtigt at huske, at vi alle har en gemt Coco Chanel inde i os!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar