torsdag den 21. marts 2019

nye sider af os selv

Når vi er ude møder vi ofte nye sider af os selv som vi ikke vidste at vi havde. Nogle gange når vi presser os selv ud i uvante situationer ender det med, at vi lærer os selv meget bedre at kende – også selv om vi ikke troede det ville være muligt. Nogle gange giver tingene ikke mening, og andre gange tænker vi ikke så meget over det og i stedet for springer vi ud i det med et åbent sind.

De ting vi laver til hverdag må give mening på en eller anden måde i vores liv, for jo flere gange vi gør det desto bedre bliver vi til det. Nogle gange er det værd at forbedre sig, da det giver pote i sidste ende.


Hvorfor er det nu lige, at vi nogle gange er nødt til at latterliggøre os selv for at få den form for opmærksomhed som vi har brug for? Det burde jo ikke være på den måde. Nogle gange er det bare nemmere at gøre grin med sig selv end at vise den lidt mere følsomme side frem, ikke? Andre gange har jeg på fornemmelsen, at det er noget nemmere at gemme sig selv væk og gå i et med mængden. Så er der ingen der vil ligge mærke til, hvis man gør noget dumt eller en dag ikke lige har det rigtige par designer jeans på. Nogle tager det meget personligt det som bliver sagt til, mens andre er mere ligeglade. Jeg kan roligt indrømme, at jeg nok aldrig vil blive en af dem, som er ligeglade med om folk kalder mig grim bag min ryg. Hvis nogle siger sådan noget så er det meget nemt at tage det personligt frem for at lade det forsvinde ind i mængde af andre overflødige ord.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar