torsdag den 21. marts 2019

det største smil

Nogle dage kan jeg gå rundt i byen med det største smil som siger se på mig, og andre dage fylder jeg hele mit ansigt op med diverse makeup produkter jeg kan finde for at skjule, hvor sårbar jeg føler mig.


Vi ved hver især, hvad det er, der gør os til den person vi er, og hvorfor. Nogle gange er det bare ikke nok. At turde vise sig selv frem som akkurat den person man er, kan være svært. Til tider er det de sårbare sider dét jeg er mest bange for at vise frem. Det er de sider som ikke ret mange kender. De sider af mig selv, som jeg sjældent tør nævne, selv til mine mest fortrolige venner. De sider som ikke skal fremhæves på nogen tænkelig måde!

At være sårbar er en måde vi kan vise hele verdenen, at vi faktisk ikke er bange for, at der skal ske noget grufuldt. Det kan være svært at vise de sider frem, men når de så på et tidspunkt kommer frem er det oprigtigt. Nogle gange kræves der rigtigt meget af os. Samfundet. Dine venner. Dine veninder. Dig selv endda, kan være med til at du føler dig sårbar. Du kender vel følelsen af at sætte sig opgivende på en halv kold bænk i en park og tårerne derefter bare fosser ud som et vandfald?



Jeg har selv tit kæmpet imod, det at føle, at jeg ikke burde være til stede. Det er nogle gange ikke altid lige nemt, hvilket gør, at jeg nemmere tager imod kritik på den måde, at jeg vender alle positive ting til noget positivt. Men ja, vi kan jo ikke altid ændre på det, vel? Sårbarhed er noget som vi alle har og altid vil have. Din sårbarhed er med til at gøre dig menneskelig.

At være sårbar er noget så enkelt ligesom at gemme på sig selv og lade være med at vise den person frem som du virkeligt er. Hvorfor ikke give slip, og lade din smukke aura skinne igennem de mørke dage!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar