torsdag den 21. marts 2019

fællesskab

Jeg drømmer tit om at kunne komme væk fra det hele. Det sted hvor jeg er vokset op. Komme ud og opleve noget andet end den samme by. Den samme skole. Det samme fællesskab. Skabe noget nyt! Jeg hører selv tit fra de fleste af mine veninder og venner, som har været på efterskole, at det har været det bedste år i deres liv. Nogle gange ønsker jeg, at det var mig i stedet for dem.
Nogle vil sige at efterskoler er spild af tid, men så vil et år som udvekslingsstudent vel også være spild? Det tror jeg ikke, for da jeg selv var på sprogrejse en del år tilbage var det de bedste tre uger, som jeg med glæde gerne vil gentage!



Det kan tage tid for os som individuelle personer, at udvikle os til ansvarsfulde og selvstændige mennesker. Nogle kan ende i en dårlig omgangskreds. Andre har det svært ved at finde sig selv. En helt tredje gruppe kan ikke finde deres indre ro og kan ende med personlighedsforstyrrelser – ligesom jeg selv har haft.

https://voresstoredag.blogspot.com/


Ikke det at have været på efterskole vil kunne have hjulpet til at det ikke ville ske, men jeg tror, at det vil have dannet mig rigtigt meget mere som person. Jeg vil have haft et år, hvor jeg har fået lært flere forskellige sider af mig selv at kende.
Det gælder om at have det sjovt og glemme alt andet. Efterskole er vildt crazy! Jeg har lært ikke at være så genert og bare springe ud i det!

Jeg er selv helt vild med noget med scenekunst, musik og teater så hvis jeg skulle anbefale en efterskole, vil jeg helt klart anbefale denne efterskole i sønderjylland.
Jeg hører tit fra alle dem, jeg kender der har været på efterskole, at jeg brude have taget afsted, men ja måske jeg stadigvæk kan nå det, når jeg er færdig med 3.g (eller måske ikke). Jeg er sikker på, at jeg ikke ville have fortrudt at jeg var taget afsted!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar