torsdag den 21. marts 2019

Fra fortiden

Jeg er sikker på, at der er rigtigt mange som vil ønske de kunne spole tiden tilbage og fortryde et eller andet som de har gjort. Det kommer ikke rigtigt bag på mig, da jeg selv har en masse ting jeg fortryder at jeg har gjort. Nogle ting er bedre end andre. Men alt i alt så brude vi ikke skamme os over det vi har lavet, for da vi gjorde de ting har det sikkert været med en god bagtanke, men det er jo ikke alle der har en god bagtanke med det de gør, desværre. Vores fortid er med til at gøres os til den person vi er blevet til – både på godt og ondt.

Det er vores fortid som præger os og som vi hænger fast i, for ikke at miste det som vi engang havde. Nogle ting er værd af holde fast i, mens andre burde have været glemt. Nogle ting kan gøre en ked af det, hvilket påvirker os så vi ikke altid er helt på toppen. Andre ting kan få os til at ligge flade af grin, da det er noget af det bedste der er sket.
Jeg prøver selv at komme til at glemme alle de dårlige ting, men alligevel sniger de sig frem i mørket, da de er forbundet med en masse gode minder. Jeg prøver tit at sige til mig selv – især hvis der er problemer i vennekredsen.
Giv slip og lad dem gå, hvis de vil dig kommer de tilbage hurtigere end du tror.
Men det er også sundt at have noget at huske tilbage på, men det bedste vil være hvis det kun var de gode ting man huskede bedst. Jeg har det med at tænke tilbage på alle de mindre gode ting og så overtænke situationen og vende og dreje det indtil jeg ikke kan holde tanke ud længere. Det tager lang tid for at glemme og gemme minder, og som en klog person engang har sagt tiden læger alle sår, ikke altid, men oftest.
Vi har det med at udgive os for at vær en helt anden person – den person vi ønsker at være – men det er bare ikke lige til at ændre. Det har taget lang tid for os at blive lige præcis sådan her, og det vil tage endnu længere tid at blive en anden person, så hvor ikke “nøjes” med at være den du er?
Det er ikke altid nok.
Ens fortid er noget nogle gerne vil gemme for andre. Vores fremtid er noget vi alle vil dele med hinanden, da vi endnu ikke ved hvad den bringer. Vi er nødt til at være tanknemlige for det der er sket, selvom det ikke altid er noget godt. Vi er nødt til at accepterer tingene som de er, for det er ikke altid lige nemt at ændre på dem.
Så glem alt fra fortiden, tænk ikke over fremtiden og lev i nutiden! Det vil gøre dig gladest.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar